عملکرد هشتگ ها
هشتـگ چیست؟
برچسبی است که برای دستهبندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی بکار میرود.
هشتگ ابزاری برای دستهبندی چنین پیامهایی فراهم میکند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعهای از پیامهایی را که شامل آن هستند به دست آورند.
هشتگ اولین بار به وسیله توییتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکههای اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فلیکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست و تلگرام مورد استفاده قرار گرفت.
مزایای هشتگ
پست درج شده در هشتگ را همه میتوانند مشاهده کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی پست را جداگانه به اشتراک بگذارد.
با مراجعه به هشتگ، نیازی به جستجوی موضوعتان نیست، میتوانید مطالب گوناگون مرتبط را مطالعه کنید. همچنین در جستجوی گوگل میتوانید هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را پیدا کنید.
انواع هشتگ ها در شبکه اجتماعی:
هشتگ در توییتر
شبکه اجتماعی توییتر از بعضی کاراکترها مثل +، !، $، %، ^، &، * پشتیبانی نمی کند. و فقط از متن و اعداد قبول می کند. برای هشتگ ها در توییتر هیچ محدودیت طول و تعداد تا زمانی که تعداد کاراکترهای آن به 140 نرسید باشد، وجود ندارد.
در هنگام جستجو در توییتر بر اساس هشتگ، نتایج جستجو بر اساس محبوب ترین ها نمایش داده می شود و در صورتی که دکمه همه انتخاب شود نتایج بر اساس تاریخ فیلتر می شود.
هشتگ در اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام از بعضی کاراکترها خاص مثل +، !، $، %، ^، &، * پشتیبانی نمی کند. در اینستاگرام شما می توانید تا 30 هشتگ برای یک عکس ایجاد نمایید. شما حتی می توانید بعد از انتشار یک عکس هشتگ ها را برای آن ایجاد نمایید.
هشتگ ها در اینستاگرام بصورت معجزه آسایی دنبال کنندگان شما را افزایش می دهند.
هشتگ هایی که بر پایه موقعیت مکانی می باشند نیز در اینستاگرام بخوبی کار می کنند. نتایج جستجو در اینستاگرام بر اساس بیشترین هشتگ های اخیر نمایش داده می شود.
هشتگ در گوگل پلاس
گوگل پلاس برای استفاده از هشتگ ها از همه کاراکترها می توانید استفاده کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی تنها قاعده ای که در استفاده از هشتگ ها در گوگل پلاس وجود دارد این است که بین کاراکترها نباید هیچ فاصله ای باشد.
یکی از قابلیت های رسانه اجتماعی گوگل پلاس هشتگ های خودکار است و هنگامی که متن شما فاقد هشتگ باشد این هشتگ ها بصورت خودکار برای متن شما ایجاد می شود.
هشتگ های گوگل پلاس برای بیان تغییرات طیف وسیع تری از افراد را شامل خواهد شد. در هنگام استفاده از هشتگ ها افراد بیشتری از پست های شما بازدید می کنند.
لطفا نظرات خودتون در مورد این مطلب کامنت کنید